Tervislik elu
Milline on kõige tervislikum suhkur?
Suhkrut on peaaegu igas toidus - soolastes toitudes, magusates toitudes, jookides ja kookides. Seetõttu tasub mõelda, millist suhkrut tarbime ja kui tervislik see meile on. Levinud on teadmine, et valge suhkur pole tervisele kasulik ning selle asemel võiks tarvitada pigem pruuni suhkrut.
Kuidas pääseda puukide eest?
Puugihooaeg on alanud. Igal aastal hoiatatakse puugiga kokkupuute eest, kuna nendega võivad kaasnevad puukentsefaliit või puukborrelioos. Lapsevanemad on sel teemal eriti tundlikud, sest lapsed viibivad kevad-suvisel ajal väga palju looduses ja puugiga kokkupuute tõenäosus on üsna suur.
Ettevaatust - Hispaania maasikas!
Pea iga suuremas kaubanduskeskuses müüakse imeilusaid ja suuri maasikaid. Nende lummav lõhn meelitab paljusid, eriti lapsi. Paraku on Hispaania maasikas täis pestitsiide ning tervislikust maasikast on asi kaugel.
Õunaäädikas tugevdab tervist
Õunaäädikas sobib ühekorraga nii organismi puhastamiseks kui tugevdamiseks, raviks ja isegi toiduks. Iseäranis hästi saab sellega maitsestada kevadisi rohelisi salateid nii õlikastme koostisosana kui iseseisva põneva maitseäädikana.
Köharavi - tõhusad looduslikud mähised ja salvid
Peamiseks köha põhjustajaks meie külmas ja niiskes kliimas on infektsioon hingamisteedes ning paraku kimbutab see väga sageli väikelapsi. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on väga tõhusad ja lihtsad nipid ka kõige tüütuma köha taltsutamiseks.
Miks on tatar niivõrd kasulik toiduaine?
Tatratangu peetakse „tangude kuningannaks”. Toitude valmistamisel kasutatakse tatratangu laialdaselt riisi asendajana (Indias kutsutakse seda isegi mustaks riisiks).  
Soojendav tervisenaps viiruste kõrgajal
Esimeste haigusnähtude peletamiseks tasub aeg maha võtta ning kosutada end lõõgastava joogiga. Tervist toov jook soojendab ja ergutab hästi immuunsüsteemi.
Astelpaju kui väärtuslik ravimtaim ja toidulisand
Astelpaju hooaeg on käes ning turult saab osta kodumaiseid marju. Astelpaju on väärtuslik ravimtaim ning toidulisand. Astelpaju viljades on suurel hulgal erinevaid vitamiine ja mikrotoitaineid, mida keha igapäevaselt vajab.
Säilita nutikalt aia- ja metsasaadusi
Eesti kliimas on värskete kodumaiste aia- ja metsasaaduste aeg nii lühike, et suvel laetud vitamiinivarudest ei piisa organismil talve üleelamiseks. Seetõttu tuleb just suvisel perioodil mõelda, milliseid marju, aed- ja puuvilju ning seeni saab säilitada talvise vitamiinvaeguse vältimiseks ning toidulaua mitmekesistamiseks. 
Ole teadlik nätsu koostisest ja selle mõjust lapsele
Telereklaamidest ja ajakirjadest on meile kõigile meelde jäänud, et nätsu tuleks närida peale igat söögikorda. Arvestades missuguse populaarsuse närimiskumm on saavutanud ja et ka lapsed seda suures koguses tarbivad, peaksime vast huvi tundma, millest nätsud üldse tehtud on?
Karulauk – vitamiinirikas kevadekuulutaja
Karulauguhooaeg on alanud ning see on söödavatest umbrohtudest üks esimesi kevadekuulutajaid. 
Sibul ja küüslauk rahvameditsiinis
Sibul ja küüslauk on kõigile tuntud kui rahvameditsiini põhiline raudvara. Sibula ja küüslauguga saab ennetada ja ravida külmetushaigusi, tõsta keha üldist toonust ning on abiks kümnete erinevate vaevuste korral.
Huuletubakas hävitab noorte tervist
Tubakast rääkides on seni rohkem tähelepanu pööratud suitsetatavatele tubakatoodetele, mille klassikaliseks näiteks on sigaret, vähem on aga räägitud suitsuvabadest tubakatoodetest. Nende tarvitajateks on Eestis just teismelised ja noored. 
Suhkrust ja selle mõjust tervisele
Oleks hea, kui iga inimene mõistaks, kuidas tekib suhkru tarbimise nõiaring ehk pidev magusaisu ja suhkrusõltuvus. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on suhkru mõju kohta väga asjakohane kirjutis.
Avasta D-vitamiini kasulikkus
Ilmselt oleme kõik kuulnud, et D-vitamiin on väga vajalik. Seda soovitatakse lastele anda juba sünnist alates. Miks siis ikkagi on D-vitamiin niivõrd oluline? 
Hapukapsas kui ravimtoit
Hapukapsast võib pidada üheks eestlaste rahvusroaks. Vastupidiselt ameeriklastele, ei ole meile vaja seletada, et hapukapsas on kasulik ja et seda süüakse ka ilma kuumtöötlemata. Aga kas olete ikka teadlik, millise imelise potentsiaaliga ravimtoiduga hapukapsa näol tegemist on?
Sipelgapuu koor - hoiab sind viirustest
Järjest enam kogub populaarsust sipelgapuu koore toidulisand (nii tinktuuri kui kapslitena). Lihtsalt öelduna on sipelgapuu koor valuvaigistav ja põletikuvastane vahend, millel on toniseerivad ning antioksüdantsed omadused. 
Nohu tõhus ravimine looduslike vahenditega
Enamiku külmetushaiguste juurde kuulub ka nohu - vesine nohu, paks nohu, lihtsalt kinnine nina - igaühel omamoodi. Praktika näitab, et mida kiiremini esimeste väiksemategi sümptomite ilmnemisel nohu ravimist alustada, seda kiiremini nohu taandub. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on head nõuanded nohu looduslikuks raviks.
Bacillus subtilis – võimas salarelv haiguste vastu
Probiootikumid on WHO poolt defineeritud kui elus mikroorganismid, mis piisavas koguses manustatuna omistavad peremeesorganismi tervisele positiivset efekti. Kuni tänaseni on probiootikumidena käsitletud peamiselt piimhappebaktereid, kuid aina rohkem on hakanud tuntust koguma ka teised bakterid, sh Bacillus´ed.
Peatäide ennetamine ja ravi
Suuremates lastekollektiivides (lasteaed, kool) võivad aeg-ajalt tekkida täide puhangud. See on üks äärmiselt ebameeldiv ja tüütu probleem, kuid on olemas kindlad võtted neist efektiivselt vabanemiseks.

Looduslikult viiruste vastu

teisipäev, 7. veebruar 2017
Viirushaiguste periood on täies hoos. On mitmeid toiduaineid, mis tugevdavad immuunsüsteemi ning aitavad püsida terve.

Kurkum – tõeline organismi tugevdaja 

  • Tugevdab immuunsüsteemi,
  • Ergutab seedimist,
  • Võitleb põletike vastu,
  • Uuringud on näidanud, et eriti koos musta pipraga tarvitades, võitleb kurkum vapralt isegi vähirakkude vastu. 
  • Lahtisele haavale raputatud kurkum aitab haava kiiremini kinni kasvada.
  • Lisa veidi riisile, saad tervisliku ja ilusa kollase kõrvalroa. Või proovi ahjukala maitsestada, lihahautistes või marinaadides. 
Chia seemned – oomega-3 pomm

  • Kõrge väärtuslike rasvhapete (omega-3) sisaldus (8 x rohkem kui lõhes) 
  • Suurepärane taimsete valkude ja kiudainete allikas (1 maksimaalne päevane täiskasvanu chia annus (20g) sisaldab 1/3 soovitatavast päevasest kiudainete kogusest) 
  • Hulganisti antioksüdante (lausa 3 x rohkem kui tuntud antioksüdandipommis mustikas), mis aitavad vananemise vastu
  • Väga kõrge eluksvajalike mineraalide ja vitamiinide sisaldus (Fe, Ca, Mg, foolhape)
  • Kuna chia seemned suudavad imada 9 x rohkem vedelikku seemne enda kaalust, siis on need suurepärased organismi hüdreerimiseks
  • On kasulikud südamele (põletike vastu, kolesterooli alandamiseks, vererõhu madaldamiseks
  • Aitavad veresuhkrut kontrolli all hoida
  • Tugevdavad lihaseid ja luid
Aed-mustköömen ehk nigella – eriti mitmekülgne kosutaja


Tegu on nii vägevate terakestega, et neist pressitud õli pandi Vanas Egiptuses Tutanhamonile isegi kirstu kaasa, sest arvati, et seda võiks kindlasti ka teises ilmas vaja minna. Terve rida kasulikku on neis peidus küll:
  • Soovitatakse kõhuhädade, peavalu, hambavalu, külmetuse ja põletike puhul looduslikuks ravimiks.
  • Vana-Egiptuse kuninganna Nofretete, kes oli tuntud oma ilu poolest, olla kasutanud aed-mustköömne õli, et tugevdada oma juukseid ja küüsi.
  • Aed-mustköömne seemned tugevdavad luid ja immuunsüsteemi, mõnede uuringute kohaselt on need isegi vähivastase toimega.
  • Annavad energiat ja aitavad väsimusest ning kehvast meeleolust võitu saada.
  • On kasulikud allergiate, ekseemide, akne, psoriaasi puhul.
  • Rösti enne kasutamist kuumal pannil, et maitse paremini esile tuleks ja kasuta suppidel, salatites, omleti sees, võileival jne
Goji – ohtralt antioksüdante

  • Ohtralt erinevaid vitamiine ja 18 erinevat aminohapet, mis teevad neist eriti hea kasuliku allika valkude saamiseks (goji marjades on 10-14% proteiini)
  • Sisaldavad 21 erinevat mineraal- ja mikroelementi (nt fosforit, tsinki, kaltsiumit, rauda, magneesiumit, mangaani, kroomi, vaske, naatriumit jne)
  • Kõrge antioksüdantide sisaldusega (isegi 20 korda rohkem kui meile tuntud tervisemarjades jõhvikates), seega takistavad organismis vabade radikaalide tegevust ja takistavad vananemist. Goji marjad sisaldavad ohtralt kasulikke beeta-karotiine ja zeaxantiine, millest viimase pidev kasutamine vähendab vanusest tingitud silmanägemise kehvenemist.
  • „Laetud“ eriti suure koguse C-vitamiiniga (ca 150mg/100 grammi kohta, lausa 50 korda rohkem kui nt apelsinis), seega tugevdavad immuunsüsteemi ja hoiavad viirused eemale
  • Kõrge toiteväärtusega, taastavad jõudu peale pingutust
  • Hoiavad organismi ja välimuse noorena (näiteks aitavad kaasa pikaealisusele ja hoiavad ära kortsude teket)
  • Hoiavad organismi tervena (kaitsevad maksa, parandavad silmanägemist ning verevarustust, ergutavad viljakust, on põletike- ja vähivastase toimega, hoiavad vererõhu ja kolesteroolitaseme kontrolli all, tugevdab lihaseid ja luid)
Kanepiseemned – kuhjaga väärtuslikke rasvhappeid

  • Tugevdavad immuunsüsteemi
  • Vähendavad põletikke
  • Parandavad mälu ja ajutegevust
  • On kasulikud nahale
  • On head seedimisele
  • Vähendavad diabeediriski
  • Kasutamine: snäkina, salatitel, smuutides, müslides, küpsetamiseks, pudruks, kanepipiima valmistamiseks jne.
Kinoa – mineraalirikas ja gluteenivaba

  • Taimse valgu rikas (15-16% valku),
  • Kõrge E ja B vitamiinide, aminohapete, kaltsiumi, raua ja fosfori sisaldusega,
  • Kergesti seeditav ja meeldiva maitsega.
  • Gluteenivaba.
Kookosõli – tervislik toiduõlivalik

  • See ei kogune organismi rasvkoesse ja on hea ainevahetusele;
  • Kookosrasv madaldab halva kolesterooli taset;
  • Suurendab keha vastupanuvõimet haigustele;
  • Kookosrasval on kõrge E-vitamiini sisaldus, seega soodustab see seedimist ja vitamiinide imendumist;
  • On kasulik kilpnäärme tööle;
  • On hea nahale – see niisutab, ravib päikesepõletust, võitleb kortsude ja armide vastu, hoiab naha noorena jne
  • Suurepärane juuste hooldamiseks – kookosõli on kõõma, katkiste juukseotste ja väljalangemise vastu.
  • Kõige lihtsam variant rohkem kookosõli kasutada on vahetada oma tavaline toiduvalmistamiseks kasutatav toiduõli kookosõli vastu.
Allikas: www.umami.ee



pood.minulaps.ee - tuntud kaubamärgid, hea hind
Biolatte, BabyBjörn, Breden, Carriwell, Cybex, Ecosh, Familon, GloMinerals, Herlitz, Huggies, Iittala, Joha, Keen, Laica, Lego, Lotte, Makayla Design, Maxi-Cosi, Munchkin, Muumi, Solgar, Sonett, Smoby, Stiga, Weleda jt

Kommenteeri artiklit

Kommenteerimiseks pead olema sisse logitud

MTÜ Naerata Ometi kogub raha Anette raviks Hiinas
Anette* on kaasasündinud SMA (spinaal-lihas atroofia) sündroomiga laps, kes tänaseks on 11-aastane. Liikumine on tal alati olnud vaevaline ja eripärane, aga käesolevalt on ta juba poolteist aastat ratastoolis. Ravi Hiinas võib aidata Anette tervist oluliselt parandada.
GOSPA Beebiklubi: lõõgastav pakett emmedele ja beebidele 15.-17.02
veebruar
Titaootus on naise elus väga eriline aeg. Kui see pisike ime on ilmavalgust näinud, muutub naise elu väga palju. Selle nautimiseks on vaja aega võtta, sest kõik see möödub ju nii kiiresti!
Netilembelised lapsed
Britid on hädas lastega, kes ei loe raamatuid. The Telegraph kirjutab, et üha enam lapsi kannatab keskendumishäirete all, mis teeb aga raamatute lugemise keerulisemaks.
10 luksuslikku mõisahotelli Eestis
Ajalugu ei ole Eesti sadadele mõisahoonetele armuline olnud, kuid seda enam tasub puhkus pühendada tutvumisele mõne edukalt päästetud mõisa ja selle ümbruskonnaga. Imeilusad taastatud mõisad pakuvad kindlasti mõnusat avastamisrõõmu.
Sõbrapäeva tähistamine Kadrioru lastemuuseumis Miiamilla, 11. veebruaril
veebruar
Sõbrapäeva puhul tuleb muuseumisse külla zumbatreener Margarita Polokainen, et haarata kõik perepäevalised tantsima tuntud ja armastatud multifilmitegelaste tantse.