Tervislik elu
Milline on kõige tervislikum suhkur?
Suhkrut on peaaegu igas toidus - soolastes toitudes, magusates toitudes, jookides ja kookides. Seetõttu tasub mõelda, millist suhkrut tarbime ja kui tervislik see meile on. Levinud on teadmine, et valge suhkur pole tervisele kasulik ning selle asemel võiks tarvitada pigem pruuni suhkrut.
Kuidas pääseda puukide eest?
Puugihooaeg on alanud. Igal aastal hoiatatakse puugiga kokkupuute eest, kuna nendega võivad kaasnevad puukentsefaliit või puukborrelioos. Lapsevanemad on sel teemal eriti tundlikud, sest lapsed viibivad kevad-suvisel ajal väga palju looduses ja puugiga kokkupuute tõenäosus on üsna suur.
Ettevaatust - Hispaania maasikas!
Pea iga suuremas kaubanduskeskuses müüakse imeilusaid ja suuri maasikaid. Nende lummav lõhn meelitab paljusid, eriti lapsi. Paraku on Hispaania maasikas täis pestitsiide ning tervislikust maasikast on asi kaugel.
Õunaäädikas tugevdab tervist
Õunaäädikas sobib ühekorraga nii organismi puhastamiseks kui tugevdamiseks, raviks ja isegi toiduks. Iseäranis hästi saab sellega maitsestada kevadisi rohelisi salateid nii õlikastme koostisosana kui iseseisva põneva maitseäädikana.
Köharavi - tõhusad looduslikud mähised ja salvid
Peamiseks köha põhjustajaks meie külmas ja niiskes kliimas on infektsioon hingamisteedes ning paraku kimbutab see väga sageli väikelapsi. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on väga tõhusad ja lihtsad nipid ka kõige tüütuma köha taltsutamiseks.
Miks on tatar niivõrd kasulik toiduaine?
Tatratangu peetakse „tangude kuningannaks”. Toitude valmistamisel kasutatakse tatratangu laialdaselt riisi asendajana (Indias kutsutakse seda isegi mustaks riisiks).  
Soojendav tervisenaps viiruste kõrgajal
Esimeste haigusnähtude peletamiseks tasub aeg maha võtta ning kosutada end lõõgastava joogiga. Tervist toov jook soojendab ja ergutab hästi immuunsüsteemi.
Astelpaju kui väärtuslik ravimtaim ja toidulisand
Astelpaju hooaeg on käes ning turult saab osta kodumaiseid marju. Astelpaju on väärtuslik ravimtaim ning toidulisand. Astelpaju viljades on suurel hulgal erinevaid vitamiine ja mikrotoitaineid, mida keha igapäevaselt vajab.
Säilita nutikalt aia- ja metsasaadusi
Eesti kliimas on värskete kodumaiste aia- ja metsasaaduste aeg nii lühike, et suvel laetud vitamiinivarudest ei piisa organismil talve üleelamiseks. Seetõttu tuleb just suvisel perioodil mõelda, milliseid marju, aed- ja puuvilju ning seeni saab säilitada talvise vitamiinvaeguse vältimiseks ning toidulaua mitmekesistamiseks. 
Ole teadlik nätsu koostisest ja selle mõjust lapsele
Telereklaamidest ja ajakirjadest on meile kõigile meelde jäänud, et nätsu tuleks närida peale igat söögikorda. Arvestades missuguse populaarsuse närimiskumm on saavutanud ja et ka lapsed seda suures koguses tarbivad, peaksime vast huvi tundma, millest nätsud üldse tehtud on?
Karulauk – vitamiinirikas kevadekuulutaja
Karulauguhooaeg on alanud ning see on söödavatest umbrohtudest üks esimesi kevadekuulutajaid. 
Sibul ja küüslauk rahvameditsiinis
Sibul ja küüslauk on kõigile tuntud kui rahvameditsiini põhiline raudvara. Sibula ja küüslauguga saab ennetada ja ravida külmetushaigusi, tõsta keha üldist toonust ning on abiks kümnete erinevate vaevuste korral.
Huuletubakas hävitab noorte tervist
Tubakast rääkides on seni rohkem tähelepanu pööratud suitsetatavatele tubakatoodetele, mille klassikaliseks näiteks on sigaret, vähem on aga räägitud suitsuvabadest tubakatoodetest. Nende tarvitajateks on Eestis just teismelised ja noored. 
Suhkrust ja selle mõjust tervisele
Oleks hea, kui iga inimene mõistaks, kuidas tekib suhkru tarbimise nõiaring ehk pidev magusaisu ja suhkrusõltuvus. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on suhkru mõju kohta väga asjakohane kirjutis.
Avasta D-vitamiini kasulikkus
Ilmselt oleme kõik kuulnud, et D-vitamiin on väga vajalik. Seda soovitatakse lastele anda juba sünnist alates. Miks siis ikkagi on D-vitamiin niivõrd oluline? 
Hapukapsas kui ravimtoit
Hapukapsast võib pidada üheks eestlaste rahvusroaks. Vastupidiselt ameeriklastele, ei ole meile vaja seletada, et hapukapsas on kasulik ja et seda süüakse ka ilma kuumtöötlemata. Aga kas olete ikka teadlik, millise imelise potentsiaaliga ravimtoiduga hapukapsa näol tegemist on?
Sipelgapuu koor - hoiab sind viirustest
Järjest enam kogub populaarsust sipelgapuu koore toidulisand (nii tinktuuri kui kapslitena). Lihtsalt öelduna on sipelgapuu koor valuvaigistav ja põletikuvastane vahend, millel on toniseerivad ning antioksüdantsed omadused. 
Nohu tõhus ravimine looduslike vahenditega
Enamiku külmetushaiguste juurde kuulub ka nohu - vesine nohu, paks nohu, lihtsalt kinnine nina - igaühel omamoodi. Praktika näitab, et mida kiiremini esimeste väiksemategi sümptomite ilmnemisel nohu ravimist alustada, seda kiiremini nohu taandub. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on head nõuanded nohu looduslikuks raviks.
Bacillus subtilis – võimas salarelv haiguste vastu
Probiootikumid on WHO poolt defineeritud kui elus mikroorganismid, mis piisavas koguses manustatuna omistavad peremeesorganismi tervisele positiivset efekti. Kuni tänaseni on probiootikumidena käsitletud peamiselt piimhappebaktereid, kuid aina rohkem on hakanud tuntust koguma ka teised bakterid, sh Bacillus´ed.
Peatäide ennetamine ja ravi
Suuremates lastekollektiivides (lasteaed, kool) võivad aeg-ajalt tekkida täide puhangud. See on üks äärmiselt ebameeldiv ja tüütu probleem, kuid on olemas kindlad võtted neist efektiivselt vabanemiseks.

Õunaäädikas tugevdab tervist

kolmapäev, 24. aprill
Õunaäädikas sobib ühekorraga nii organismi puhastamiseks kui tugevdamiseks, raviks ja isegi toiduks. Iseäranis hästi saab sellega maitsestada kevadisi rohelisi salateid nii õlikastme koostisosana kui iseseisva põneva maitseäädikana.

Õunaäädikas on tõhus naturaalne ja antibakteriaalne aine, mis sisaldab palju tähtsaid mineraale ning mikroelemente, näiteks kaaliumit, kaltsiumit, magneesiumit, fosforit, kloori, naatriumit, väävlit, vaske, rauda, silikooni ja fluori, mis kõik on terve keha jaoks vajalikud. Õunaäädikat toodavad äädikhappebakterid, kes vähese alkoholisisaldusega vedelikus arenevad ja paljunevad. Äädikhappebakterid on looduses laialt levinud, neid esineb puuviljade ja marjade pinnal ning isegi õhus. Seepärast algabki äädikhappeline käärimine sobivates tingimustes iseseisvalt.

Õunaäädikas raviks
Populaarseks loodusravimiks muutus õunaäädikas tänu temas sisalduvate kaaliumi, joodi, raua, flavonoidide, ensüümide, vitamiinide, bioaktiivsete ainete ja õunhappe toimele. Organismi puhastamiseks ja tugevdamiseks tuleks juua õunaäädika jooki meega, eriti enne hommikusööki, kuid seda võib juua lisaks ka õhtul.

Õunaäädikast tervisejook
  • Lisa 1 klaasile veele 1 supilusikatäis õunaäädikat ja 1 supilusikatäis mett
  • Joo pool tundi enne sööki 3 korda päevas paar nädalat järjest
  • Hoia nädal vahet ja korda
Külmade päevade saabudes peletab see jook (soojana) külmetushaigused, kõrvaldab seedetraktihädad ja parandab ainevahetust. Külmetushaiguste ennetamise mõttes on soovitatav juua tervistavat õunajooki iga päev ja piisab 1 tl õunaäädikast 1 klaasile veele ja 1 tl meest.

Kaaliumirikas õunaäädikas aitab ka paljude muude hädade puhul. Õunaäädikaga ravides tuleb alustada väikestest kogustega, et organism harjuks. Mõnel on õunaäädikas tekitanud ka allergilisi nähte, mis pikemaajalisel tarvitamisel siiski kaovad. Õunaäädikas:
  • Puhastab organismi nii vesilahusena joomisel (jämesoole puhastamisel klistiir vesilahusega) kui ka toiduvalmistamisel kasutades. Aitab organimist eraldada jääki- ja mürkained. Piisab, kui lisada ühele klaasile veele 1 tl õunaäädikat (vähiriski puhul tuleb juua 3 kl päevas konsentratsiooniga 2 tl õunaäädikat 1 kl veele)
  • Ergutab immuunsüsteemi: joo päevas 3 kl tervisejooki
  • Reguleerib ainevahetust, hoiab keha normaalkaalus: joo hommikuti enne sööki 1 kl äädikalahust – 2 tl õunaäädikat, 1 kl vett, 1 tl mett või suhkrut.
  • Desinfitseerib seedekulglat (oksendamine, kõhulahtisus jms): 1 tl õunaäädikat ja 1 kl vett, juua lonkshaaval, ägenemise korral võta iga 5 minuti järel äädikalahust 2 spl korraga.
  • Ravib angiini ja kurguhaigusi: 1 tl õunaäädikat 1 kl veele kurgu kuristamiseks iga tunni järel.
  • Leevendab artriiti, osteoporoosi ja liigesepõletikke: kuni 1 spl 1 kl veele, 0,5 kl korraga 3 korda päevas pikema aja vältel. Juhul kui tunned maos pakitsust, katseta lahjema lahusega.
  • Vähendab liigesevalu: määri 3 korda päevas valutavaid liigeseid, riietu soojalt pärast määrimist.
  • Hoiab ära veresoonte lupjumist: 2 tl õunaäädikat 1 kl veele, juua 0,5 kl lonkshaaval 4 korda päevas.
  • Ravib mao- ja kaksteistsõrmiksoole haavandit ja ergutab seedimist mao alahappesuse korral: 2 tl õunaäädikat 1 kl veele, juua 0,5 kl enne sööki 3 korda päevas.
  • Normaliseerib vererõhku: 1 peenestatud küüslauguküüs, 1 tl õunaäädikat ja 1/3 kl vett, tarvitada enne sööki 2 korda päevas.
  • Leevendab peavalu ja migreeni: vala kuuma vette sorts õunaäädikat ja hinga auru sisse 70 korda; võib panna laubale ka õunaäädikakompressi ja juua tervisejooki 2-tunniste vahedega.
  • Ravib südame- ja veresoonkonnahaigusi, hoiab ära trombe: 2 tl õunaäädikat ja 1 tl mett 1 kl veele, joo 1 kl päeva jooksul, söö kõrvale ka küüslauku salatis või leivakattena.
  • Ravib nahahaigusi, võtab ära naha kiheluse: lisa vannivette õunaäädikat või tupsuta nahka õunaäädika vesilahusega, juuste loputamisel lisa seda 1 tl 1 l veele.
  • Leevendab külmetushaigusi: joo sooja ravimteed koos õunaäädika ja meega (2 tl õunaäädikat, 1 spl mett, 1 kl vedelikku).
  • Ravib kroonilist nohu: 3-4 küüslauguküünt, 1 tl õunaäädikat ja 0,5 kl vett lase seista kaetult 24 tundi ja hinga läbi nina sisse 15 minuti jooksul mitu korda päevas.
  • Ravib seenhaigusi: pärast jalgade või käte vannitamist ja küünte hooldamist pane küüntele õunaäädika kompress 2-3 korda nädalas, desinfitseeri äädikalapiga mitu korda päevas (ravi on pikaaegne).
Veel õunaäädika kasutusalasid
  • Halb hingeõhk – õunaäädikas on tänu oma antiseptilistele omadustele suurepärane rohi halva hingeõhu ehk halitoosi vastu. Lihtsalt lisa kaks teelusikatäit õunaäädikat veeklaasi, kurista selle seguga kümme sekundit ja sülita seejärel välja. Korda seda protseduuri kuni klaas on tühi.
  • Kehalõhn – õunaäädikas on tõhus rohi halva kehalõhna vastu, sest see võib aidata tasakaalustada keha pH-taset, mis omakorda aitab kõrvaldada lõhna põhjustavaid baktereid. Kaenlaaluste lõhna vastu piisab sellest, kui kaenlaid igal hommikul korra lahjendamata õunaäädikase vatitupsuga pühkida. Jalalõhna vastu täida kauss sooja veega, lisa umbes kolmandik klaasitäit õunaäädikat ja lase oma jalgadel selles vedelikus kord nädalas veerand tundi liguneda.
  • Akne – õunaäädikas on naturaalne ravim akne vastu võitlemisel. Kanna mitu korda päevas vatitupsu abil nahale õunaäädikast ja veest koosnev lahus (2 supilusikatäit äädikat ühe veeklaasi kohta). See aitab vähendada põletikku ja pundumist.
  • Kõrvetised – tavaliselt esinevad kõrvetised pärast söömist, vahel kuni kaks tundi hiljem. Seda väga ebameeldivat tunnet saab leevendada, kui võtta kolm korda päevas enne söömist klaasitäie veega kaks supilusikatäit õunaäädikat.
Õunaäädikas toiduks: maitseäädikas ja õlikaste
Õunaäädikas sobib kõikidesse toitudesse nagu tavaline äädikas. Vahe on selles, et õunaäädikas pole sünteetiline äädikas (30% kangusega, toiduks lahjendatakse 1:8), vaid looduslik toiduaine (umbes 5% kangusega). See suure kaaliumisisaldusega universaalne looduslik toiduaine sobib salatikastmeks, marinaadideks, liha ja kala piserdamiseks röstimisel (praadimisel) ja marineerimisel, konserveerimiseks, maitseäädika valmistamiseks jne.

Kuna õunaäädikas on veidi omapärase maitsega ning ei pruugi kõigile meeldida toidulisandina, on võimalik abiks võtta kõikvõimalikud erinevad maitseköögiviljad, mahlad, siirupid ja maitseained. Eriti hästi sobib õunaäädikas kokku tilli, melissi, piparmündi, basiiliku, peterselli, selleri, salvei, rosmariini, majoraani, pune, aed-liivatee (tüümiani), karri, ingveri, sidruni jt. Õunaäädika maitsestamisel ürtidega on piiriks vaid igaühe fantaasia ning maitse-eelistused!

Maitseäädikas
  • Pane 60 g hakitud ürte kuumuskindlasse klaasnõusse või pudelisse (võid asendada ka sama koguse küüslaugu või šalottsibulaga).
  • Kuumuta 0,5 l õunaäädikat keemiseni ja kalla ürtide peale.
  • Sulge nõu ja lase äädikal maitsestuda vähemalt 2 nädalat, aeg-ajalt loksutades.
  • Kurna ja pane uuesti pudelisse, kuhu oled lisanud uued värsked ürdid tervete okstena.
  • Säilita suletud pudelis jahedas kohas.
Õlikastme põhiretsept
  • Lahusta 3 spl õunaäädikas 1 tl suhkrut või mett, 0,5 tl soola, 2 tl mahedat sinepit.
  • Sega juurde hakitud maitserohelist (vastavalt maitsele).
  • Kalla juurde peene joana 1-2 spl head õli (parim on külmpressitud oliiviõli), klopi segu vispliga, et tekiks ilus emulsioon.
  • Kui kasutad salatis sibulat, marineeri seda tehtud segus 20 minutit.
  • Võid kasutada õliga segamiseks ka eelnevalt maitsestatud õunaäädikat (maitseäädikat).
  • Maitse parandamiseks võid lisada ka sidrunikoort ja -maha.
Allikas: www.looduspere.ee



pood.minulaps.ee - tuntud kaubamärgid, hea hind
Amazonas, BabyBjörn, Cybex, Engel Natur, Ecosh, Glo Skin Beauty, Herlitz, Hoppekids, Maxi-Cosi, Muumi, Quinny, Solgar, Sonett, Stiga, Terranova, Troll, Weleda jt

Kommenteeri artiklit

Kommenteerimiseks pead olema sisse logitud

Millist imeväge kannab endas porgand?
Porgand on jõujuurikas, mida kasutatakse inimeste toidulaual juba 4000 aastat. Süües paar porgandit päevas, saame kätte vajaliku A-vitamiini koguse. Kui aga porgand sulle liiga hästi maitseb, on oht näost oranžiks muutuda:)   
Ole lapsevanem, mitte taksojuht
Paljud lapsevanemad tunnevad end aeg-ajalt taksojuhtidena. Igapäevane sõitmine trajektooril kodu-lasteaed-kool-töö-lasteaed-trennid-muusikakool jne võtab võhmale. Samas on see suurepärane võimalus lapsega privaatselt rääkida ning võimalikke probleeme arutada.
Viigimarja toorkook vanillikreemiga
See on üks uskumatu kook - esiteks valmib ilma küpsetamata (ehk toortoit), teiseks täiesti taimne, kolmandaks koosneb ainult tervislikest koostisainetest (ja siia ei ole lisatud suhkrut), neljandaks näeb ilus välja ja viiendaks maitseb ka veel hästi!
Siidised võtmetupsud-mõnus näputöö kõigile
Kui võtmeid on palju ning need kipuvad üksteisega vahetusse minema, on hea idee meisterdada siidised võtmetupsud.  Siidised võtmetupsud sobivad rippuma niihästi magamis-, laste- kui ka vannituppa ja aitavad orienteeruda võtmemeres.
Lihtsad nipid beebiga lendamiseks
Lennureis beebiga võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena. Sujuvaks lennureisiks tasub olla ettevalmistatud ning teadlik erinevatest võimalustest.