Tervislik elu
Peatäide ennetamine ja ravi
Suuremates lastekollektiivides (lasteaed, kool) võivad aeg-ajalt tekkida täide puhangud. See on üks äärmiselt ebameeldiv ja tüütu probleem, kuid on olemas kindlad võtted neist efektiivselt vabanemiseks.
Milline on kõige tervislikum suhkur?
Suhkrut on peaaegu igas toidus - soolastes toitudes, magusates toitudes, jookides ja kookides. Seetõttu tasub mõelda, millist suhkrut tarbime ja kui tervislik see meile on. Levinud on teadmine, et valge suhkur pole tervisele kasulik ning selle asemel võiks tarvitada pigem pruuni suhkrut.
Kuidas pääseda puukide eest?
Puugihooaeg on alanud. Igal aastal hoiatatakse puugiga kokkupuute eest, kuna nendega võivad kaasnevad puukentsefaliit või puukborrelioos. Lapsevanemad on sel teemal eriti tundlikud, sest lapsed viibivad kevad-suvisel ajal väga palju looduses ja puugiga kokkupuute tõenäosus on üsna suur.
Ettevaatust - Hispaania maasikas!
Pea iga suuremas kaubanduskeskuses müüakse imeilusaid ja suuri maasikaid. Nende lummav lõhn meelitab paljusid, eriti lapsi. Paraku on Hispaania maasikas täis pestitsiide ning tervislikust maasikast on asi kaugel.
Õunaäädikas tugevdab tervist
Õunaäädikas sobib ühekorraga nii organismi puhastamiseks kui tugevdamiseks, raviks ja isegi toiduks. Iseäranis hästi saab sellega maitsestada kevadisi rohelisi salateid nii õlikastme koostisosana kui iseseisva põneva maitseäädikana.
Köharavi - tõhusad looduslikud mähised ja salvid
Peamiseks köha põhjustajaks meie külmas ja niiskes kliimas on infektsioon hingamisteedes ning paraku kimbutab see väga sageli väikelapsi. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on väga tõhusad ja lihtsad nipid ka kõige tüütuma köha taltsutamiseks.
Miks on tatar niivõrd kasulik toiduaine?
Tatratangu peetakse „tangude kuningannaks”. Toitude valmistamisel kasutatakse tatratangu laialdaselt riisi asendajana (Indias kutsutakse seda isegi mustaks riisiks).  
Soojendav tervisenaps viiruste kõrgajal
Esimeste haigusnähtude peletamiseks tasub aeg maha võtta ning kosutada end lõõgastava joogiga. Tervist toov jook soojendab ja ergutab hästi immuunsüsteemi.
Astelpaju kui väärtuslik ravimtaim ja toidulisand
Astelpaju hooaeg on käes ning turult saab osta kodumaiseid marju. Astelpaju on väärtuslik ravimtaim ning toidulisand. Astelpaju viljades on suurel hulgal erinevaid vitamiine ja mikrotoitaineid, mida keha igapäevaselt vajab.
Säilita nutikalt aia- ja metsasaadusi
Eesti kliimas on värskete kodumaiste aia- ja metsasaaduste aeg nii lühike, et suvel laetud vitamiinivarudest ei piisa organismil talve üleelamiseks. Seetõttu tuleb just suvisel perioodil mõelda, milliseid marju, aed- ja puuvilju ning seeni saab säilitada talvise vitamiinvaeguse vältimiseks ning toidulaua mitmekesistamiseks. 
Ole teadlik nätsu koostisest ja selle mõjust lapsele
Telereklaamidest ja ajakirjadest on meile kõigile meelde jäänud, et nätsu tuleks närida peale igat söögikorda. Arvestades missuguse populaarsuse närimiskumm on saavutanud ja et ka lapsed seda suures koguses tarbivad, peaksime vast huvi tundma, millest nätsud üldse tehtud on?
Karulauk – vitamiinirikas kevadekuulutaja
Karulauguhooaeg on alanud ning see on söödavatest umbrohtudest üks esimesi kevadekuulutajaid. 
Sibul ja küüslauk rahvameditsiinis
Sibul ja küüslauk on kõigile tuntud kui rahvameditsiini põhiline raudvara. Sibula ja küüslauguga saab ennetada ja ravida külmetushaigusi, tõsta keha üldist toonust ning on abiks kümnete erinevate vaevuste korral.
Huuletubakas hävitab noorte tervist
Tubakast rääkides on seni rohkem tähelepanu pööratud suitsetatavatele tubakatoodetele, mille klassikaliseks näiteks on sigaret, vähem on aga räägitud suitsuvabadest tubakatoodetest. Nende tarvitajateks on Eestis just teismelised ja noored. 
Suhkrust ja selle mõjust tervisele
Oleks hea, kui iga inimene mõistaks, kuidas tekib suhkru tarbimise nõiaring ehk pidev magusaisu ja suhkrusõltuvus. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on suhkru mõju kohta väga asjakohane kirjutis.
Avasta D-vitamiini kasulikkus
Ilmselt oleme kõik kuulnud, et D-vitamiin on väga vajalik. Seda soovitatakse lastele anda juba sünnist alates. Miks siis ikkagi on D-vitamiin niivõrd oluline? 
Hapukapsas kui ravimtoit
Hapukapsast võib pidada üheks eestlaste rahvusroaks. Vastupidiselt ameeriklastele, ei ole meile vaja seletada, et hapukapsas on kasulik ja et seda süüakse ka ilma kuumtöötlemata. Aga kas olete ikka teadlik, millise imelise potentsiaaliga ravimtoiduga hapukapsa näol tegemist on?
Sipelgapuu koor - hoiab sind viirustest
Järjest enam kogub populaarsust sipelgapuu koore toidulisand (nii tinktuuri kui kapslitena). Lihtsalt öelduna on sipelgapuu koor valuvaigistav ja põletikuvastane vahend, millel on toniseerivad ning antioksüdantsed omadused. 
Nohu tõhus ravimine looduslike vahenditega
Enamiku külmetushaiguste juurde kuulub ka nohu - vesine nohu, paks nohu, lihtsalt kinnine nina - igaühel omamoodi. Praktika näitab, et mida kiiremini esimeste väiksemategi sümptomite ilmnemisel nohu ravimist alustada, seda kiiremini nohu taandub. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on head nõuanded nohu looduslikuks raviks.
Bacillus subtilis – võimas salarelv haiguste vastu
Probiootikumid on WHO poolt defineeritud kui elus mikroorganismid, mis piisavas koguses manustatuna omistavad peremeesorganismi tervisele positiivset efekti. Kuni tänaseni on probiootikumidena käsitletud peamiselt piimhappebaktereid, kuid aina rohkem on hakanud tuntust koguma ka teised bakterid, sh Bacillus´ed.

Tarbi rohkem puhtaid köögi- ja puuvilju

teisipäev, 19. august 2014
Söö ning naudi puhtaid köögi- ja puuvilju. Ole ka  teadlik, kuidas neid õigesti puhastada.

Keskkonnakaitse töörühm EWG avaldab igal aastal Ameerika tarbijatele poes kaupade ostmiseks mõeldud juhendi, milles tuuakse muu hulgas välja 12 puu- ja köögivilja, mis sisaldavad tõenäoliselt kõige rohkem taimemürke.

12 enim taimemürke sisaldavat puu- ja juurvilja:
  • Õun
  • Seller 
  • Kirsstomatid
  • Kurk
  • Viinamarjad
  • Punane paprika
  • Nektariinid
  • Virsikud
  • Kartul
  • Spinat
  • Maasikad
  • Magus paprika
Parim oleks pestitsiide täielikult vältida, tarbida esmajoones kohalikku ja mahekaupa. Välismaiste puu- ja juurviljade puhul tuleks püüda minimeerida pestitsiide sattumist toitu:
  • Poest ostetud õunu ja pirne tuleks pärast pesemist koorida, sest taimekaitsevahendid tungivad puuviljadel ka koore sisse. Igal juhul tuleks välismaised puuviljad koorida pere nooremate jaoks. Oma koduaiast korjatud õunu koorima ei pea, aga pesta võiks ikkagi.
  • Lõigake kindlasti ära õunavarre ühenduskoht, sest just sinna koguneb kõige rohkem mürgiseid aineid.
  • 90% pestitsiididest koguneb puuvilja koore sisse. Pesemine vähendab ka bakteriaalse saastumise ohtu. Mõistlik on koorida ka virsikuid ja nektariine.
  • Ka tsitruselised vajavad pesemist, sest muidu kanname kemikaalid kätega koorelt viljalihale. Tsitruselised saab paremini puhtaks sooja veega. Parima tulemuse saate, kui loputate pärast tsitruseliste koorimist nii käsi kui vilju.
  • Jõuluhooajal ärge unustage pesemast ka mandariine – eriti neid, mis laste jõulupakkidesse lähevad.
  • Pange viinamarjad enne söömist kolmekümneks minutiks sooja vette. Soe vesi leotab marjade pinnale kleepunud jääkained lahti. Seejärel peske marjad voolava vee all puhtaks. Te võite marjad rootsude küljest lahti noppida, need sõelale asetada ja siis uuesti loputada. Kõige rohkem jääkaineid kipub kleepuma just rootsu ja marja ühinemiskohta.
  • Ära tuleks koorida ka paksukooreliste tsitruseliste õhuke koor, sest tsitruselisi on lubatud hallituse vastu välispidiselt säilitusainetega töödelda.
  • Sidrunivett tehes või sidrunit kuumale joogile lisades koorige vili enne ära. Loputage sidrun enne viilu lõikamist üle.
  • Ärge keetke apelsini- ega sidrunikoortest sukaadi. Ärge lisage apelsinikoort küpsetistele, sest just sinna koguneb kõige enam taimekaitsevahendite jääke.
  • Kirjanduse andmetel võib ainuüksi pesemine vähendada lehtköögivilja nitraatidesisaldust 10–15%.
  • Tomatitel eemaldage varre liitumiskoha juures olev kõvem südamik, mis sisaldab solaniini.
  • Kartulite puhul on oluline jälgida, et need ei oleks rohelise koorega.

Allikas: http://ideesahver.ee/nipid/19AAD/



http://pood.minulaps.ee - soodsalt kodused asjad
Biolatte, Cybex, Herlitz ranitsad, Huggies, Lotte voodi- ja vannitoariided, Neutral, Weleda

Kommenteeri artiklit

Kommenteerimiseks pead olema sisse logitud

Kuidas vältida õnnetusi eskalaatoril
Eskalaatorid on laste jaoks justkui magnetid, tore meelelahutus ja lõbusõit. Paraku juhtub nende peal ka õnnetusi ning tagajärjed võivad olla rasked.
Külmetushaiguste tõrjumiseks - valmista ise astelpaju mesi
Astelpaju hooaeg on käes ning nüüd on õige aeg alustada ettevalmistusi külmetushaiguste tõrjumiseks. Soovitame valmistada oma perele maitsva ja suurepärase C-vitamiinist pakatava astelpaju mee.
Lapse seksuaalsusest
Tänapäeval on lapse maailma tulnud palju selliseid nähtusi, mis sinna veel ei peaks kuuluma ja mida tal on raske mõista: meedias nähtu – kuuldu, pere lagunemine, vägivald, vanemate töötus, juhuslikult kuuldud või teadlikult antud hinnangud lapse kohta. Kõik eelöeldu ja palju muudki võivad olla põhjuseks, et lapsel kujunevad halvad harjumused nagu näiteks küünte närimine, pöidla imemine või mängimine suguelunditega.
Vendade-õdede mõju teineteisele
Uue pereliikme sünd mõjutab kogu pere harjumuspärast rütmi ja võib põhjustada esialgu lisastressi. Seetõttu on oluline teada, et vanem vend-õde peaks olema erilise tähelepanu all ning lapsevanem peaks tagama tema turvatunde säilimise.
Kuidas voltida lihtsalt t-särki?
Kui t-särkide kokku panemine on muutunud tüütuks ja aeganõudvaks, siis on üks imelihtne nipp, mida tasub proovida.