Tervislik elu
Paar sõna imikute ja laste soolestiku mikrofloorast
Elu on sünnist alates tulvil katsumusi. Peale pika imetamisperioodi ja tervislike eluviiside vajavad lapsed harmoonilist ja armastavat keskkonda, sest stress nõrgestab nende immuunsüsteemi. Laste immuunsüsteem võib vajada toetust nii kaua, kuni see on väljaarenenud. 
Imelik ja imeline nuikapsas, mida armastavad ka lapsed
Nuikapsas on suurepärane komponent erinevates toorsalatites, lisand erinevates paja- ja ahjuroogades ning sobib küpsetamiseks ja grillimiseks. Tegemist on ühe maitsvaima kapsasordiga ning suve mõnusaim toiduavastus. Mõnusalt krõmpsuvat ja magusat nuikapsast lapsed lausa armastavad.
Karulauk – vitamiinirikas kevadekuulutaja
Karulauguhooaeg on alanud ning see on söödavatest umbrohtudest üks esimesi kevadekuulutajaid. 
Bacillus subtilis – võimas salarelv haiguste vastu
Probiootikumid on WHO poolt defineeritud kui elus mikroorganismid, mis piisavas koguses manustatuna omistavad peremeesorganismi tervisele positiivset efekti. Kuni tänaseni on probiootikumidena käsitletud peamiselt piimhappebaktereid, kuid aina rohkem on hakanud tuntust koguma ka teised bakterid, sh Bacillus´ed.
Sipelgapuu koor - hoiab sind viirustest
Järjest enam kogub populaarsust sipelgapuu koore toidulisand (nii tinktuuri kui kapslitena). Lihtsalt öelduna on sipelgapuu koor valuvaigistav ja põletikuvastane vahend, millel on toniseerivad ning antioksüdantsed omadused. 
Peatäide ennetamine ja ravi
Suuremates lastekollektiivides (lasteaed, kool) võivad aeg-ajalt tekkida täide puhangud. See on üks äärmiselt ebameeldiv ja tüütu probleem, kuid on olemas kindlad võtted neist efektiivselt vabanemiseks.
Milline on kõige tervislikum suhkur?
Suhkrut on peaaegu igas toidus - soolastes toitudes, magusates toitudes, jookides ja kookides. Seetõttu tasub mõelda, millist suhkrut tarbime ja kui tervislik see meile on. Levinud on teadmine, et valge suhkur pole tervisele kasulik ning selle asemel võiks tarvitada pigem pruuni suhkrut.
Kuidas pääseda puukide eest?
Puugihooaeg on alanud. Igal aastal hoiatatakse puugiga kokkupuute eest, kuna nendega võivad kaasnevad puukentsefaliit või puukborrelioos. Lapsevanemad on sel teemal eriti tundlikud, sest lapsed viibivad kevad-suvisel ajal väga palju looduses ja puugiga kokkupuute tõenäosus on üsna suur.
Ettevaatust - Hispaania maasikas!
Pea iga suuremas kaubanduskeskuses müüakse imeilusaid ja suuri maasikaid. Nende lummav lõhn meelitab paljusid, eriti lapsi. Paraku on Hispaania maasikas täis pestitsiide ning tervislikust maasikast on asi kaugel.
Õunaäädikas tugevdab tervist
Õunaäädikas sobib ühekorraga nii organismi puhastamiseks kui tugevdamiseks, raviks ja isegi toiduks. Iseäranis hästi saab sellega maitsestada kevadisi rohelisi salateid nii õlikastme koostisosana kui iseseisva põneva maitseäädikana.
Köharavi - tõhusad looduslikud mähised ja salvid
Peamiseks köha põhjustajaks meie külmas ja niiskes kliimas on infektsioon hingamisteedes ning paraku kimbutab see väga sageli väikelapsi. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on väga tõhusad ja lihtsad nipid ka kõige tüütuma köha taltsutamiseks.
Miks on tatar niivõrd kasulik toiduaine?
Tatratangu peetakse „tangude kuningannaks”. Toitude valmistamisel kasutatakse tatratangu laialdaselt riisi asendajana (Indias kutsutakse seda isegi mustaks riisiks).  
Soojendav tervisenaps viiruste kõrgajal
Esimeste haigusnähtude peletamiseks tasub aeg maha võtta ning kosutada end lõõgastava joogiga. Tervist toov jook soojendab ja ergutab hästi immuunsüsteemi.
Astelpaju kui väärtuslik ravimtaim ja toidulisand
Astelpaju hooaeg on käes ning turult saab osta kodumaiseid marju. Astelpaju on väärtuslik ravimtaim ning toidulisand. Astelpaju viljades on suurel hulgal erinevaid vitamiine ja mikrotoitaineid, mida keha igapäevaselt vajab.
Säilita nutikalt aia- ja metsasaadusi
Eesti kliimas on värskete kodumaiste aia- ja metsasaaduste aeg nii lühike, et suvel laetud vitamiinivarudest ei piisa organismil talve üleelamiseks. Seetõttu tuleb just suvisel perioodil mõelda, milliseid marju, aed- ja puuvilju ning seeni saab säilitada talvise vitamiinvaeguse vältimiseks ning toidulaua mitmekesistamiseks. 
Ole teadlik nätsu koostisest ja selle mõjust lapsele
Telereklaamidest ja ajakirjadest on meile kõigile meelde jäänud, et nätsu tuleks närida peale igat söögikorda. Arvestades missuguse populaarsuse närimiskumm on saavutanud ja et ka lapsed seda suures koguses tarbivad, peaksime vast huvi tundma, millest nätsud üldse tehtud on?
Sibul ja küüslauk rahvameditsiinis
Sibul ja küüslauk on kõigile tuntud kui rahvameditsiini põhiline raudvara. Sibula ja küüslauguga saab ennetada ja ravida külmetushaigusi, tõsta keha üldist toonust ning on abiks kümnete erinevate vaevuste korral.
Huuletubakas hävitab noorte tervist
Tubakast rääkides on seni rohkem tähelepanu pööratud suitsetatavatele tubakatoodetele, mille klassikaliseks näiteks on sigaret, vähem on aga räägitud suitsuvabadest tubakatoodetest. Nende tarvitajateks on Eestis just teismelised ja noored. 
Suhkrust ja selle mõjust tervisele
Oleks hea, kui iga inimene mõistaks, kuidas tekib suhkru tarbimise nõiaring ehk pidev magusaisu ja suhkrusõltuvus. Terje Tähe ülipopulaarses raamatus "Pereema raviraamat" on suhkru mõju kohta väga asjakohane kirjutis.
Avasta D-vitamiini kasulikkus
Ilmselt oleme kõik kuulnud, et D-vitamiin on väga vajalik. Seda soovitatakse lastele anda juba sünnist alates. Miks siis ikkagi on D-vitamiin niivõrd oluline? 

Mis kartulikrõpsudes tegelikult peidus on?

teisipäev, 9. september 2014
Kõikide laste lemmikud, sünnipäevapidude lauakaunistajad, koolist kojumineku krõmpsuvad saatjad ja televiisori ees kerratõmbumise ülimad kaaslased. Kas oled mõelnud, mida kartulikrõpsud sisaldavad ja miks nad nii vastupandamatud on?

Dr. Mercola kirjeldab ühes oma artiklis kõigile tuntud torujas topsikus oleva kuulsa kaubamärgi Pringles kartulikrõpsude tootmisprotsessi. The Pringles Company on küll kord maksudest kõrvale hoidumise eesmärgil avalikult deklareerinud, et nende toote kartulisisaldus on nii madal, et tehniliselt ei saaks neid üldse kartulikrõpsudeks pidadagi. Aga kui nad kartulist tehtud pole, kuidas ja millest nad siis ikkagi tehtud on?

Pringles kartulikrõpsude tegemine hakkab pihta hoopis riisi-, nisu-, maisi- ja kartulihelveste, rikkaliku koguse soola, maitsetugevdajate ja säilitusainete taignaks pressimisega. Edasi pressitakse valmis vastava kujuga, üksteise sisse sobituvad krõpsud, mis seejärel liiguvad keevasse õlisse. Seejärel krõpsud kuivatatakse, pihustatakse pulbermaitseainetega ja pakendatakse.

On selle algmaterjaliga kuidas on, aga kartulikrõpsudes sisalduvad alati veel ka teatud ohtlikud ühendid, mida pole küll tahtlikult lisatud, kuid mis tekivad sellest hoolimata tootmise kõrvalproduktina. Jutt käib akrüülamiididest, vähkitekitavatest ja potentsiaalselt neurotoksilistest ühenditest, mis tekivad süsivesikurikaste toitude kuumutamisel üle 120 kraadise temperatuuri. Need kuumutatud toitudes sisalduvad kahjulikud ühendid avastati Rootsi teadlaste poolt kümmekond aastat tagasi täiesti juhuslikult.

Akrüülamiide leidub rohkesti just küpsetatud tärkliserikastes toitudes nagu kartulikrõpsud, friikartulid ja leib-sai. Pikaajalisel küpsetamisel selle ohtliku ühendi tase tõuseb, seevastu keetmisel akrüülamiide ei teki. Ühendit leidub ka kohvis, nii röstitud ubades kui jahvatatud kohvipulbris. Üllatuslikult avastati, et kohvi aseaine sigur sisaldab kohvist lausa 2-3 korda rohkem akrüülamiide.

Akrüülamiidid ei ole ainsad tervist kompromiteerivad ained, mida krõpsudes ja ka friikartulites leida võib. Kolm aastat kestnud  Euroopa Liidu projekt, mida tuntakse ka nime all HEATOX (Heat-Generated Food Toxicants) ja mille tulemused avaldati 2007. aastal,  leidis ka hulgaliselt teisi, kuumuse mõjul toidus tekkivaid ohtlikke ühendeid (muu hulgas ka 52 potentsiaalset vähitekitajat).

Seega teame, et kartulikrõpsud sisaldavad:
  • ohtlikus koguses kuumuse mõjul tekkivaid mürgiseid ja vähkitekitavaid aineid;
  • oksüdeerunud rasvu, mis põhjustavad kehas vabade radikaalide laastamistööd ning aeglustavad ühtlasi sooltetegevust, tekitades  happelist seedimatust, puhitisi ja gaase;
  • liigses koguses turseid tekitavat ja mineraale röövivat valget soola;
  • maitsetugevdaja naatriumglutamaati (E621), mis kuulub eksitotoksiinide kategooriasse ja tekitab ajurakke kahjustava ülestimuleerimise. Naatriumglutamaat manipuleerib lisaks aju küllastuskeskusega, põhjustab kontrollimatut isu ja sellega kaasnevat võimalikku rasvumist.
Ei midagi muud, kui et tuleb au anda geniaalsetele tootearendajatele, kes on  lummava rasva ja soola maitse koos vähkitekitavate mürkidega ühte väikesesse tootesse kokku suutnud pressida. Ning lisanud sellele kõigele juurde veel ka sõltuvust tekitava ja ajurakke kahjustava maitsetugevdaja.


Allikas: http://toitumistarkus.ee/mis-sinu-kartulikropsudes-tegelikult-peidus-on/#more-1091



pood.minulaps.ee - soodsalt kodused asjad
Biolatte, Cybex, Huggies, Lotte voodi- ja vannitoariided, Neutral, Sonett puhastusvahendid, Yomi toidulisandid, Weleda kosmeetika kogu perele

Kommenteeri artiklit

Katrin L.
kolmapäev, 10. september 2014 10:56
btw...pildil on hoopiski maisikrõpsud kuigi kogu jutt vaid kartulikrõpsudest...

Kommenteerimiseks pead olema sisse logitud

Vali autosõiduks turvalised mänguasjad
Kas teadsid, et autoõnnetuse ajal muutuvad mänguasjad mitukümmend korda raskemaks ja süütust mänguasjast võib laps saada väga valusa löögi? Seetõttu on oluline teadvustada, millised mänguasjad sobivad lastele autos mängimiseks.
Aktiivsüsi aitab mürgistuse korral
Aktiivsüsi võiks alati olla kodus olemas. Aitab suurepäraselt kõhuhädade ning mürgistuste korral. Mürgistuste puhul on aktiivsöe ülesandeks siduda suukaudselt manustatud mürgiseid aineid ja takistada nende imendumist. 
Miks on valge suhkur halb nii sulle kui lapsele?
Järjest enam räägitakse tervislikust toitumisest ja liigsest magusa söömisest. Kas teadsid ka seda, et valge suhkur on sõna otseses mõttes üks mõttetumaid ja ebatervislikumaid toiduaineid üldse? Enne peatselt saabuvat pühade aega on hea meelde tuletada, et mida vähem magustatud toite sööte, seda parem. Eriti tähtis on see laste puhul.
10 ideed, kuidas saada laps õhtul magama
Kui laste õhtune magama jäämine on kujunenud sinu jaoks tõeliseks väljakutseks, tasub proovida teha miskit teistmoodi. Ehk saate tagasi endale rahulikud õhtud.
Ei saa - kas oled kuulnud seda väljendit liiga tihti?
Mingil hetkel võib lapse põhiväljendiks muutuda "ei saa". Sageli on vanemad kimbatuses ning ei tea, kuidas õigesti reageerida. Kas tormata koheselt appi või oodata ja lasta lapsel ise proovida? Või on hoopis muu lahendus?